Garantiregler

Vår garanti är att du som kund ska erhålla en frisk växt. Om du som kund är missnöjd trots att du följt skötselråd har du rätt att erhålla en ny växt.

OBS! Kunden ska alltid kontakta oss innan dem drar upp växten ur marken. Låt den stå kvar tills du rådgjort med oss.

 

Garanti

Vår garanti är att kunden erhåller en frisk växt när den lämnar butiken. Kunden har enligt konsumentköplagen rätt till 3 års reklamationsrätt.

 

Undantag från garantin

Garantin gäller inte skador som uppkommit efter köpet, ex vilt & frostskador. Ej heller om fel gjorts. t.ex. planterat i fel jord, övergödslat, vattnat för lite, vattnat för mycket eller om växten kommit i kontakt med någon sorts gift.

 

Reklamationsanvisningar

Spara kvittot eller inköpsfakturan. Kontoutdrag funkar med- Dessa gäller som garantisedel.

Om du som kund anser att du behöver reklamera ditt köp gör såhär: Maila sucka@telia.com , i mailet gör kunden en kort beskrivning av problemet, bifogar ett antal bilder av plantan samt en bild på kvittot. Vi kommer då granska bilderna och ge svar på vad som skulle kunna vara fel. Vi kan också göra hembesök och se vad som är fel (om växten finns i Årjängs tätort).

 

OBS! Viktigt

Kunden måste kontakta oss innan de gräver upp växten ur marken. Garantin gäller INTE Om kunden dragit upp växten ur marken eller krukan.